lördag 9 maj 2015

Trillade nästan av

Igår hoppade jag för första gången sedan min hälsena gick av, alltså första gången på ungefär sex månader. Jag hade Nisse och var lite nervös i början för sist jag hoppade med honom så drog han iväg i galopp. Vi skulle hoppa en kombination med tre hinder med ett galoppsprång mellan på ena diagonalen och sedan tre galoppbommar och en hinder på den andra.

Nisse ville inte fatta galopp över kombinationen förrän vid sista hindret. Men första gången behöll vi galoppen genom kurvan och det gick jättebra över galoppbommarna och hindret. Andra gången gick det inte lika bra över bommarna och hindret, som då höjts till en oxer. Vi kom lite fel och han rättade sig inte efter bommarna utan hoppade jätteknas. Jag tappade balansen rätt rejält och halvlåg över halsen med bara en stigbygel, men snäll som han är så stannade han efter hindret så att jag kunde sätta mig rätt igen. 

Resten av hoppningen gick rätt bra, vi fick dock inte till någon galopp över de första tre hindren. Men det var en rätt bra första hopplektion, om man bortser från att jag nästan trillade av.

Kan ju också nämna att han var hur fin som helst när vi red fram, så himla mysig!

Bästa ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som inte rör inlägget, mig eller min blogg kommer att tas bort.