lördag 16 maj 2015

Longering + sitsträning

Eftersom det är dressyrtävling i fyra dagar i stallet just nu så hade vi istället för vanlig lektion sitsträning igår. En satt på hästen, en longerade och de andra satt och diskuterade ryttarens sits med vår ridlärare, för att sedan ge tips på förbättringar. Väldigt roligt och lärorikt!

Jag håller medvetet mina skänklar längre bak än vad som kommer naturligt, just för att jag vet att jag gärna har dem lite för långt fram. Tydligen höll jag dem bra igår i alla fall, för det enda jag fick som kritik var att höja mina händer lite, samt att luta mig lite mer framåt i nedsittningen i traven.

Jag ska definitivt ta med mig detta till lektionerna i framtiden!

Ful bild på fina Avance som vi red igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som inte rör inlägget, mig eller min blogg kommer att tas bort.